zondag 23 september 2012

365 dagen stash project, dag 1


Wat is dat nou weer voor een titel voor een blogje?
 
Laat ik bij het begin beginnen. Ik heb al eens foto's gepost van mijn Freubelparadijsje. Gisteren liep ik daar rond te struinen naar stofjes voor een nieuw projectje, voor een give away. Ik ben eens midden in het kamertje gaan staan, om me heen gaan kijken en heb wat ik zag eens op me in laten werken. En wat zag ik?
Hobbyspullen, ontzettend veel hobbyspullen.

....bovenin de kast dozen met machineborduurgaren, boekjes, dozen met kraaltjes, eyelets, stempels...
....onderin de kast papier, verf, vilt, dozen vol lintjes, kantjes en bandjes....
....manden vol met quiltstofjes....
....in de boekenkast nog meer stofjes, boeken, theedozen vol spulletjes....
....verf, ecoline, waterverf....
....een laatje vol met quiltbenodigdheden en daarbovenop dozen vol borduurspullen....
....een kastje vol met scrapspulletjes....
....op het bureau twee standaarden vol met papier, bloemetjes, lintjes, stickertjes, stiften en nog veel meer....
....dozen vol met tijdschriften....
....op het plankje nog allerlei soorten lijm, kralen, boeken....

En dat is nog niet eens alles. In de bergruimte ligt nog meer. Het is eigenlijk een bizarre verzameling. Daar moet echt eens iets aan gebeuren. Maar ik heb al vaker geprobeerd om mezelf ertoe te zetten me eens door deze 'stash' heen te werken. Tot nu toe is dat, zoals je wel kunt zien op de foto's, niet gelukt. Tja, wat nu.

Gisteren kwam ik toevallig op het blog van Nelleke terecht. Zij heeft een 365 dagen project gedaan, elke dag een kastje opruimen. Verder googelend kwam ik dit blog tegen. Dit alles zette me aan het denken. Misschien is het een goede stimulans om een 365 dagen project te starten. Met mezelf af te spreken dat ik elke dag 30 minuten tijd besteed aan iets 'freubelen' met spullen uit mijn 'stash'. Dus niet persé elke dag iets afmaken, want dat is niet haalbaar. Maar elke dag een half uurtje hiermee bezig zijn, moet lukken. Bij alle spulletjes zit ook genoeg materiaal om nog de nodige 'souvenir de ma vie' projectjes te maken. En spullen die ik echt niet meer ga gebruiken omdat ik het ècht niet meer leuk vind of omdat ik er ècht niks mee kan, ga ik wegdoen, verkopen, weggeven, of wat dan ook. 

Over twee weken ga ik met de cursus in Zeist beginnen. Dat zal ook een flinke tijdsbesteding vergen. Maar dat halve uurtje per dag voor het 365 dagen project moet lukken. En misschien doe ik er nog wel hele goede ideeën op. 

Morgen vertrek ik voor een paar dagen lekker wandelen naar het diepe zuiden van het land. Er gaat een tas mee met wol, breinaalden en de patronen voor de meebreideken, zodat ik ook die dagen minstens een half uurtje bezig ben met me door mijn 'stash' heen werken. Want die bollen wol die er ook nog liggen in het kamertje, die staan niet eens op de foto.

En vandaag? Heb ik vandaag al wat gedaan? Ja! Kijk maar op onderstaande foto. Dit wordt een give away. Wat het wordt, vertel ik nog niet, dat zien jullie binnenkort.

Nu proberen om echt elke dag even aan de slag te gaan met mijn voorraad. Ik houd jullie op de hoogte.

Allemaal nog een hele fijne zondag gewenst! Ik ga weer lekker verder freubelen.






9 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is een klein winkeltje in huis ;o) , ik heb vaak dat ik wil beginnen met iets nieuws en dan zoek in tussen mijn spulletjes en dan moet ik toch altijd iets bijkopen , nu heb ik me ook voorgenomen eerst eens door de spullen heen te werken, dan maar een andere combinatie of uitwerken van een project.Ik denk dat veel creatievelingen dit hebben ;o) Wat je aan het maken bent .....heel mooi alleen al de kleurtjes en ik ben erg benieuwd wat of dat gaat worden.
Ik hoop dat je fijne wandeldagen hebt , en het weer een beetje meewerkt.
groetjes......

bommelmien zei

Het is wel heel fijn om zo veel materiaal in huis te hebben. Jij hebt wel heel veel verschillende hobby spullen.
Ik ben ook weer eens gaan grasduinen in mijn voorraden... schrik, toch wel erg veel, voornamelijk weefgaren.
Fijne wandel dagen en 's avonds even creatief bezig... veel plezier en groeten van Willemien.

Anoniem zei

zo ik kijk mijn ogen uit, en kan wel een dagje bij je neuzen zoveel heb je....maar het ziet er ook wel erg gezellig uit zeg, lijkt me een klus om je hier doorheen te gaan spitten ha ha
veel wandel plezier wens ik je met hopelijk mooie droge dagen. en alvast succes met je cursus, en je maakt me nu al nieuwschierig naar je eigen maaksel voor de komende give away

lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Marloeskreatief zei

Ik heb net zo n soort zolder en ook enorm veel spullen ,denk dat ik je maar eens ga volgen in de opruim en lekker mijn eigen plek is meeruim hi. Hi wandel ze hoor veel plezier Gr. Marloeskreatief

Unknown zei

Ook op mijn zolder/werkkamer is het net een winkeltje en ik denk dat ik ook maar eens zo iets moet gaan doen
Alleen ik ben al elke dag aan het freubelen en ik kom er niet door heen
Maar als je bewust elke dag iets pakt uit je voorraad moet er toch een keer iets ruimte komen (voor iets nieuws)
Succes en wie weet
Groetjes Gea

Anoniem zei

heel herkenbaar. Alleen is het bij jou netjes gesorteerd en hier dus niet. Doorgaans ziet het eruit alsof er met een flinke stormkracht 12 doorheen is geblazen.
Ben benieuwd of het gaat lukken met elke dag een half uurtje. Mijn ervaring is dat het haalbaar lijkt, maar de praktijk is doorgaans zo weerbarstig. Succes en een fijne tijd in het zuiden!!
groetjes Rian

Lisa zei

Veel succes ( benieuwd of het gaat lukken..)en ook veel plezier in het zuiden!!
Groetjes, Lisa
Ik wacht nog op foto's van je eerste quilt!!

Annet zei

Wat een verzameling! Veel succes met je 365 dagen project.

Elizabeth zei

Wat leuk om even naar je spulletjes te kijken! Het lijkt me wel heerlijk om alles bij elkaar te hebben..... Wat heb je veel liggen! Ik vind het een leuk initiatief van je om elke dag een half uurtje te fröbelen.. Dat moet toch haast wel lukken.
Je sneak peak van je give away ziet er leuk en spannend uit; inmiddels heb ik al gezien wat het geworden is... Ja ja, ik loop weer eens heel erg achter met reageren...
Druk druk druk hier, maar jij bent lekker even eruit! Heerlijk hoor, geniet ervan want het is zo weer voorbij..

Groetjes, ELizabeth