maandag 17 september 2012

Chicken scratch lapje en nog wat anders

Het tweede lapje voor mijn 'Souvenir de ma vie' is klaar, het Chicken Scratch samplertje.

Boven en onder de hartjes heb ik nog wat randjes gemaakt waarvan ik hier foto's had gevonden. Ook op het blog van Annet vond ik mooie steekjes. Het was een leuk projectje. Ik denk dat ik de volgende keer wel een wat groter ruitje neem en dan eventueel wat dikker garen. De verschillende steekjes zijn best mooi om te zien, maar je hebt bijna de loeplamp nodig om te zien hoe ze er echt uitzien. Beetje jammer vind ik dat. Het lapje en het garen vond ik nog in mijn voorraad met hobbyspullen. Dit is dus ook een stash-project. Ik probeer me een beetje door mijn voorraad hobbymaterialen heen te werken. Ik zal honderd jaar moeten worden, vrees ik, om er doorheen te komen, zoveel ligt er nog.

Ergens in een eerder berichtje heb ik al eens verteld dat ik steeds fases heb waarin ik met een ander hobby bezig ben. Nu zit ik weer een beetje in een brei- en borduurfase, ik heb ook een hele tijd mijn vrije uurtjes besteed aan scrapbooken. Ik begon daarmee toen het net 'in zwang' kwam in Nederland. In de lay-outs die toen gemaakt werden, ging het nog voornamelijk om de foto. Later ging het steeds meer om de frutsels er omheen. Toen ben ik zo'n beetje afgehaakt en wat foto's betreft overgestapt op digitaal scrapbooken. Maar dat gepruts met papier vond ik nog steeds heel leuk. Dus volgde er een periode van kaarten maken. In die periode maakte ik ook dit trommeltje.
Nu maak ik nog zo af en toe een kaart, meestal pas als ik er eentje wil versturen. Papier heb ik nog genoeg in mijn 'stash'.

De tuin verkeert nu een beetje in tweestrijd, lijkt het. Sommige planten bloeien nog alsof het hoogzomer is, maar her en der kleuren de blaadjes al. De blaadjes van de aardbeienplantjes hebben nu een hele mooie kleur. Die moést ik even op de kiek zetten.
In de cursus kleurenleer ging het over complementaire kleuren. Dit is een mooi voorbeeld van complementaire kleuren in de natuur: rood en groen.

Een fijne week gewenst!





7 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Wat is het schattig geworden zo n lief kleedje, helemaal niet erg om in goede gezondheid 100 te worden hi...hi Gr. Marloeskreatief

Marian zei

Mooi lapje is het geworden en die hobby-vlagen ken ik ook, dan weer een poosje dit dan weer een poosje dat :-)
Prachtige kleuren heeft het aardbeienblad

bommelmien zei

Het is een mooi kleedje geworden... Wat ga je er verder mee doen? Of gaat het straks in een trommeltje.... Het kaarten trommeltje vind ik erg leuk gemaakt; het is duidelijk wat er in zit. Mijn tuin is nog volop in bloei; de zilverkaars is net begonnen en steekt boven alles uit. Ook de monnikskap geeft nog maar sinds kort kleur aan de tuin.
Fijne dag en groeten van Willemien.

Lisa zei

Dit zijn de gedachten van ons allemaal.....om evt. 100 of 200 kunnen worden, er ligt nog zoveel voorraad van alles!!
Eerst maar toch gewoon doorgaan en dan zien we het wel weer!!!
Groetjes, Lisa

Elizabeth zei

Je Scratchlapje is erg mooi geworden, ik houd wel van dat fijne werk.. Maar je moet het natuurlijk wel kunnen zien..
Ik herken mezelf ook wel in het beeld dat je schetst van perioden techniek zus en dan techniek zo...
Het is ook erg leuk om technieken te combineren. Zo heb ik vorig jaar foto's gescrapt m.b.v. steken op m'n naaimachine, zo leuk..
Gewoon toegeven aan datgene waar je zin in hebt, sommige dingen komen ook vanzelf weer terug!

Groetjes, ELizabeth

Annet zei

Wat is je chicken scratch mooi geworden!

Anoniem zei

Je lapje is zo mooi ik ben echt weg van die lieve hartjes.....en dat ruitje ;o)
En zo af en toe een kaart maken dat doe ik ook , voor speciale mensen waarvan ik weet dat ze graag zo'n kaart krijgen , en die voorraad tja die lijkt hier ook wel niet te willen slinken, handwerkgroetjes.....