zondag 30 september 2012

Dag 7 en 8 en een foto voor Lisa

Dag 7

Behalve het verwerken van mijn voorraad hobbymateriaal ga ik ook opruimen wat ik toch nooit meer zal gebruiken. Gisteren maar eens begonnen met deze kist:
Hierin heb ik tijdenlang allerlei tijdschriften gestopt waarvan ik dacht dat ik er ooit nog iets mee zou willen doen, van Libelles en Flows tot fotografiebladen. 
De fotografiebladen heb ik nu klaargelegd om aan mijn broertje te geven. De andere tijdschriften doorgebladerd, er een paar pagina's uitgescheurd en de rest bij het oud papier gedaan. Zo, kist leeg, flinke stap gezet.
Voorlopig kan ik hier nu mijn 'Souvenirlapjes' in bewaren. Er kan nog een heleboel bij, dus een beetje doorborduren, haha.

Dag 8

Na de grote actie van gisteren, vandaag een kleine. Al héél lang ligt er een piepklein borduurwerkje te wachten om geborduurd te worden. En met héél lang bedoel ik dus ook echt héél lang, kijk maar eens naar het jaartal dat erop staat.....
Ooit gratis gekregen bij de koffiemelk, maar nog nooit wat mee gedaan. Nu heb ik het tevoorschijn gehaald en ga er maar eens mee aan de slag vandaag.
Het is echt pietepeuterig klein, dus deze kippige tante is weer blij met haar loeplamp. Zie je trouwens dat wij niet de enige zijn die zo langzamerhand rimpels krijgen? Het koppie van Carry Tefsen is nu ook niet zo glad meer als destijds in haar Mien Dobbelsteen-tijdperk.

Foto voor Lisa

Kort geleden kwam ik terecht op het blog van Lisa. Daar zag ik een foto van een van haar quilts die me erg bekend voorkwam. Wat blijkt: het is Lisa's quilt die in het boek van Karin Pieterse heeft gestaan. En laat dat nou het voorbeeld zijn geweest voor de eerste samplerquilt zijn die ik ooit heb gemaakt! Niet de allereerste quilt, die laat ik binnenkort nog wel even zien, maar de eerste sampler, in feite de tweede quilt. Ik had gereageerd op Lisa's bericht en ze vroeg me een foto te laten zien. Nou, hier komt ie. Zoals je ziet heb ik de quilt bijna gekopieerd. Pas bij latere quilts kreeg ik het lef om zelf wat te verzinnen en mijn quilts een eigen look te geven.
Het quiltlabel aan de achterkant verraad hoe lang het al geleden is dat ik deze quilt heb gemaakt.
Sinds die tijd zijn er vele quilts gevolgd. Lisa is dus voor een deel verantwoordelijk voor het quiltvirus dat destijds ook bij mij de kop opstak. Nu is dat wel een lekker virus hoor, dus ik neem Lisa niets kwalijk, hihi, in tegendeel!

Zo, ik ga dus nu lekker even borduren aan het priegelwerkje. Fijne zondag allemaal!











14 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een prachtige kist zeg, en weer helemaal klaar voor je nieuwe opvulsels ☺ en veel plezier met je borduurwerkje
lieve groet jenneke

Lisa zei

Helemaal geweldig Paula, bedankt voor de foto!!
Ja..het komt me bekend voor...Weet je nog waar je de stofjes hebt gekocht? Toch niet toevallig in De Bilt bij Poespas (toen bestond ie nog) ?
Veel plezier met je borduurwerkje!!'Goetjes, Lisa

bommelmien zei

Lekker hoor zo'n lege kist en ondertussen maak je al weer iets nieuws.... een klein werkje, maar als het alleen maar stof en draadjes en patroon is ,heb je er niet zo veel aan. Heb je ze alle vier?
Wat leuk dat je een quilt van Lisa herkende... Zo'n quiltlabel is dus wel handig, want dan weet je wanneer het gemaakt is... Je kunt niet alles onthouden....
Veel succes met je opruim activiteiten en het weg werken van oud materiaal.
Ik ga je voorbeeld volgen hoewel...... ik probeer vandaag nog een blog klaar te maken en dan lees/zie je het wel. Fijne zondag en groeten van Willemien.

Marloeskreatief zei

Ik krijg van jouw het opruim virus ,eigenlijk niets mis mee hoor beter als een griepvirus,alleen gooit grace mijn mopshondje even roet in het water want heeft plotseling een abses onder haar kop ,dus ligt nu tegen me aangeplakt op de bank na medicijnen en dierenarts,dus dan maar even breien . Mooi je quilt Gr. Marloeskreatief

Marian zei

Mooie koffer heb je daar, nu lekker vullen met allerlei borduurtjes. Leuk hoor zo'n oud borduurwerkje en je quilt is prachtig.

Birgitte aka Bietje zei

Dat borduurtje van de koffiemelk. Is dat van vier katjes? Een soort seizoenen? Dat heb ik ook gehad. Maar helaas, helaas, ben ik het kwijt geraakt voor ik het kon maken. Wacht dus met spanning op jouw vorderingen.

Annet zei

Fijn, zo'n opgeruimde koffer! Door jou ben ik ook aan het opruimen gegaan, m'n breimandje is eindelijk weer leeg. Van m'n laatste breiwerkje hoefde ik alleen de draden nog weg te werken!

Anoniem zei

Nou je bent lekker bezig hoor , en nu heb je een mooi plekje voor je borduurtjes stofvrij ;o)
En leuk te lezen hoe je de quilt gemaakt hebt, het is een plaatje .
groetjes.....

Dirkje Spreeuw zei

Hallo Lisa,
Waar ik de stofjes gekocht heb, weet ik niet meer, ik kwam in verschillende winkels en soms op beurzen. In ieder geval niet in De Bilt, daar ben ik nooit geweest. Veel winkels van toen zijn verdwenen, maar er zijn ook wel nieuwe gekomen. En veel online winkels. Maar ik wil de stofjes toch altijd voelen en dat kan online helaas niet.
Groetjes,
Paula

Dirkje Spreeuw zei

Ik ben benieuwd naar je plannen, Willemien.
Van dat borduurtje heb ik er maar eentje. Het zal wel een kaart gaan worden, denk ik. Verder heb ik er inderdaad niet veel aan, maarja, ik heb nou eenmaal met mezelf afgesproken dat ik me eens door mijn 'handel' heen ga werken.
Groetjes,
Paula

Dirkje Spreeuw zei

Hoi Birgitte,
Ik heb maar één van de vier patroontjes, het zomerpatroontje. Als je het patroontje graag wilt hebben, kan ik het wel voor je scannen. Zo'n klein stukje stof en een paar kleurtjes borduurgaren heb je misschien nog wel liggen. Geef maar een seintje als je het hebben wilt.
Groetjes,
Paula

Dirkje Spreeuw zei

Leuk, een besmettelijk opruimvirus. Nu hoop ik voor mezelf dat het een beetje ongeneselijk is, of minstens een jaar duurt :-)

Anoniem zei

volgens mij heerst het Opruimvirus landelijk. Ben zelf ook bezig enige orde in de troep te organiseren. Voelt erg goed wanneer er weer iets klaar is of weggegooid is.
ben benieuwd welke borduurtje er allemaal in je mooie kist mogen.
groetjes Rian

Birgitte aka Bietje zei

Hallo Paula,
Dat is erg lief van je. Ik wil het graag hebben. En als ik de rest ooit nog eens vind, zal ik ze voor jou scannen. Dankjewel.
Mailadres is: bietje00 (at) gmail.com