dinsdag 4 september 2012

Freubelparadijsje

De vorige keer had ik beloofd wat foto's te zullen plaatsen van mijn Freubelparadijsje. Nou, daar gaan we dan.
Toen jongste zoon het huis verliet, kwamen er twee (slaap)kamers vrij. Een daarvan heb ik meteen voor mezelf gereserveerd en ben daar aan de slag gegaan. Nieuw behangetje, nieuw verfje, nieuwe gordijnen, oh wat heb je dan een plezier. Maarja, zo'n kale kamer vraagt natuurlijk om wat gezellige meubeltjes. Op Marktplaats voor een paar tientjes een lelijk oud grenen vitrinekastje op de kop getikt. Het kostte wat zweetdruppels om alles geschuurd te krijgen, maar daarna kon de verfkwast erover. En dit is het resultaat:

Het is jammer dat ik geen foto heb van voor het schilderwerk, want de metamorfose is echt enorm!
De oude naaimachine van mijn oma heb ik al eens laten zien.  Daar zocht ik een plekje voor. Dus weer rondgesnuffeld op Marktplaats en toen voor één tientje een schitterende, wederom grenen, sidetable gevonden. Die op dezelfde manier behandeld als het kastje. Ideaal dat Marktplaats. Ik voor een prikkie een mooie sidetable en weer een boom gespaard gebleven.
Tja. en toen wilde ik nog heel graag een GROOT bureau hebben. Nu bof ik met een man met gouden handjes. Die heeft een tafel van 2,5 meter voor me gemaakt. Kijk eens wat een zee aan ruimte! 

Nu zagen jullie op de eerste foto misschien al wat geel-blauws in de hoek liggen. Ja, daar ligt weer een UFO. De top van deze quilt heb ik jaren geleden gemaakt en die was, samen met andere quiltspullen, in het berghok beland. Dit voorjaar heb ik eindelijk een rand om de quilt gemaakt en de boel gesandwicht. Met het quilten ben ik voor de zomer wel begonnen, maar in de zomer is het me daarvoor veel te warm. Dus dat staat in de wacht, zullen we maar zeggen.

In mijn Freubelparadijsje hangen ook nog twee oude quiltjes. Van deze komen de kleuren niet goed over op de foto, het is een heel simpel quiltje, maar het hangt toch al jaren aan de muur, ben er blijkbaar nog niet op uitgekeken :-)

Dit is een heel klein quiltje, gemaakt met gevouwen driehoekjes. Was leuk om te maken, ik heb alleen tientallen keren mijn vingertoppen verbrand bij het strijken van die priegelige kleine driehoekjes.

Aan het deurtje van de kast hangt een lavendelhartje. Het patroon heb ik een keer op een blog gevonden, maar weet niet meer welke. Herken je het en weet je waar het vandaan komt? Laat het me even weten, dan kunnen de credits naar de persoon die het patroontje ontworpen heeft. Ik vind het zelf een heel leuk patroontje.


Komende winter zal ik heel wat uurtjes in mijn Freubelparadijsje doorbrengen, want op 6 oktober ga ik beginnen aan een hele leuke cursus. Ik was al heel lang op zoek naar een dergelijke cursus, maar kon steeds niet precies vinden wat ik zocht. Willemien heeft me op het spoor gezet. Ik heb er heel veel zin in. Ongetwijfeld zullen jullie er hier regelmatig wat over kunnen lezen.

En nu ga ik verder met een 'grote' tussendoorklus: 9 kussenhoezen naaien voor de steigerhouten tuinbank die handige oudste zoon voor zijn tuin heeft getimmerd. Grote bank, grote kussens... Maar wel een uitdaging om ze zo professioneel mogelijk in elkaar te fietsen :-)

Fijne avond nog.











7 opmerkingen:

bommelmien zei

Leuk om even bij je kijken. Heerlijk om zo een eigen plaats te hebben waar je al je spullen bij elkaar hebt. Je hebt een daalders plekje....
Wat fijn dat je aan die leuke cursus gaat beginnen. Je gaat vast heel gericht met de technieken aan de gang. Ik ben benieuwd....
Succes met al je kussen hoezen. Ik ben ook gevraagd om voor mijn kleinzoon kussens te bekleden.
Tot een volgende keer en groeten van Willemien.

Marian zei

Je hebt daar echt een paradijsje voor jezelf gecreëerd, leuke meubeltjes en mooie werkstukken. Succes met de kussenhoezen en je nieuwe cursus. Leuk om daar later weer over te lezen en op de hoogte te blijven. at het hartje betreft kan ik je niet helemaal verder helpen, iets dergelijks heeft wel jaren geleden in een Ariadne gestaan.

Anoniem zei

Wat een heerlijk plekje heb je voor jezelf en wat zo fijn is als je bezig bent hoef je niet steeds alles weer op te ruimen maar kan de naaimachine e.d gewoon blijven staan de deur dicht en niemand die het ziet.....je kast en tafeltje zijn prachtig geworden. En wat leuk dat je aan een cursus gaat beginnen veel succes alvast.

Marloeskreatief zei

Wat een gezellige plek zou zo bij je aan kunnen schuiven,leuk die naaimachine en je quilt ,En ben benieuwd naar de curcus daar zal je veel leuke dingen leren Gr. Marloeskreatief

Lisa zei

Je vitrinekastje ziet er prachtig uit! Je hebt een mooi plekje om te werken. Veel succes verder!
Groetjes, Lisa

Annet zei

Dat ziet er gezellig uit, heerlijk zo'n eigen plekje!

Het lieve leven... zei

Via Marjolein kom ik hier en wow...wat een heerlijke kamer!! Hier zul je vast heel wat gezellige handwerkuurtjes hebben! Leuke cursus. Groetjes, Petra