zondag 14 oktober 2012

365 dagen stash project en link

In een eerder blogje vertelde ik al dat ik een paar leuke patroontjes van Aminette had. Gisteren had ik ineens zin om iets voor de kerst te maken. Tja, het duurt nog lang voordat het kerst is, maar het zal wel komen door het weer, zullen we maar denken. Afijn, omdat ik met het stash project bezig ben, moet ik de materialen zien te vinden in mijn voorraad. Als ik ga kijken wat ik allemaal in huis heb.... Vaak niet helemaal precies wat je zoekt, maar meestal is er wel een goed alternatief te vinden. En jawel, in de naaimand van mijn moeder zaten nog bollen rood en wit acrylgaren. Helaas had ik geen 'harig' wit garen, maar zo is het ieniemienielaarsje ook leuk geworden.
Alles komt dus uit mijn voorraad: het breigaren, het stoffen hartje, het borduurgaren en het belletje. Misschien moet ik nog maar een heleboel gaan haken voor in de kerstboom. Het zal dit jaar nog een uitdaging worden om de boom zo neer te zetten dat Frodo en Pippin niet mijn hele verzameling kerstballen uit de boom meppen :-).

Tijdens de eerste les van de cursus leerden we vilten balletjes maken. Ik had een plukje wol mee naar huis genomen om thuis nog wat verder te oefenen. Vilten ballen draaien, het is weer eens wat anders dan gehaktballen. Als idee om wat met zo'n vilten balletje te maken werd er geopperd dat je er een spin van kan maken. Hartstikke leuk, maar als iedereen nou de volgende les met een spin aankomt, wordt het misschien wat saai. Daarom wilde ik iets anders verzinnen, met spullen die ik al in huis heb. Het is uiteindelijk een sleutelhanger geworden. Ik verwacht trouwens dat mijn medecursisten ook met allerlei andere dingen zullen aankomen hoor. Misschien zit er niet eens één spin bij :-)
Nu ben ik nieuwsgierig wat mijn medecursisten komende zaterdag meenemen. Misschien hebben ze allemaal wel iets heel anders gemaakt dan een spin.

Gave link

Ik sta op de mailinglijst van Pintangle. Zij mailden van de week een hele gave link van de Encyclopedia of Needlework. Op die site staat het hele boek van Thérèse de Dillmont ((1846-1890). Ben je geïnteresseerd in oude handwerktechnieken, dan is die site echt de moeite waard. Ik wil er zeker een keer induiken. Heerlijk, die nostalgie!

Veel handwerkplezier allemaal!


14 opmerkingen:

Anoniem zei

wat enorm grappig en leuk die kleine bolletjes vilt, je hebt er iets prachtigs van gemaakt, en dat laarsje is übersweet ♥
lieve groet jenneke

Amarins zei

Wat heb je deze allebei toch super leuk gemaakt. Liefs, Amarins

Catherine zei

Dank je wel voor de mooie link naar de Encyclopedia of Needlework. Ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet. Wat een leuk alternatief heb je voor de spin bedacht.Groetjes, Catherine.

Marloeskreatief zei

Leuk geworden je laarsje ook leuk voor de kerstswapp,en je sleutelhanger is ook goed bedacht en leuk geworden ,ben benieuwd wat je mede cursisten hebben gemaakt , vilten m.n . Droog vilten is erg leuk om te doen ik heb inmiddels al wat vogeltjes gevilt vind het zo lekker je hoofd leeg maken,groetjes marloeskreatief

Marloeskreatief zei

Wat super leuk zeg die sites Gr. Marloes

Anoniem zei

Wat een grappig kerst laarsje en je sleutelhanger ziet er ook mooi uit....veel handwerkplezier....

Astrid zei

Wat een lief laarsje is dat geworden. Als je daar nou je kerstboom straks vol mee hangt dan is je boom Frodo en Pippin proof.Dan is het niet zo erg als ze er wat uitmeppen.

Annet zei

Zo te zien gaat het heel goed met je stash project. Leuk he, die oude boeken online. Ik geniet er iedere keer weer van, er zijn er zo veel!

Dirkje Spreeuw zei

Jij kent waarschijnlijk nog veel meer van dit soort sites. Weet je nog meer links?

Dirkje Spreeuw zei

Kunnen ze tijdelijk hun aandacht verleggen van de kamerplanten naar de kerstboom, haha.

Elizabeth zei

Ik loop weer eens achter met lezen..., maar ik vind het altijd leuk om te zien wat je te melden hebt!
Wat een unieke sleutelhanger heb je gemaakt, mooi met die pareltjes ertussen!
Natuurlijk heb ik ook even je linkjes bekeken, nieuwsgierig als ik ben.. Ach, en maar weer opslaan hè.., je weet maar nooit of je je nog een keer gaat vervelen...
Leuk sokje laat je zien; ik overweeg om minisokjes te gaan breien voor de kerst...

Groetjes, Elizabeth

Vera zei

Ze zijn leuk he, die minilaarsjes van Aminette. Ik heb ze vorig jaar ook gemaakt en er zelf nog wantjes bij verzonnen.
Je viltbolletjes zijn erg mooi,leuk idee om er een sleutelhanger van te maken.

Vera zei

Ze heeft dit jaar ook weer zo'n leuk patroon, snowy pixies, ook super om te maken. Ik heb ze al op mijn blog staan.

Anoniem zei

wat een schattig kerstlaarsje heb je gemaakt.
je viltkralen zijn ook goed gelukt
groet Rian