zaterdag 27 april 2013

Mijn hoofd tolt....

....van alle leuke dingen die ik heb gezien op de tentoonstelling van de cursisten van opleiding tot handwerklerares voor de Vrije School 2011-2013. Ze waren natuurlijk ook allemaal aanwezig. Een aantal van hen heb ik ook gesproken en ze blijken dit blog ook te volgen. Gezellig ladies! Jullie hebben prachtige werkstukken gemaakt. En wat tof dat ik de foto's hier mag laten zien!

En foto's heb ik gemaakt! Meer dan honderd zelfs. Ik moet ze allemaal nog uitzoeken en ze zijn natuurlijk ook niet allemaal gelukt. Maar een paar heb ik er vast uitgezocht, zodat jullie alvast een idee krijgen van de inspiratie die ik heb opgedaan. En zeg nou zelf, als kinderen dit soort werkstukken zien, worden ze toch meteen enthousiast voor het vak handwerken!
Van elke cursist was er een tafel ingericht met alle werkstukken van de afgelopen twee jaar. En dat waren er heel wat!
Deze twee foto's laten maar een piepklein deel van het geheel zien. Komende week probeer ik nog veel meer foto's te plaatsen.

Er waren ook een aantal van mijn medecursisten om de tentoonstelling te bekijken. Wij hebben al gezien dat we in het komende jaar nog heel veel werkstukken gaan maken! Op 18 mei hebben wij onze laatste lesdag van dit schooljaar. Daarna zomervakantie. Ik denk dat ik dan alvast maar aan mijn scriptie moet gaan beginnen, anders wordt het weer tijdnood, haha.

Nog één foto. Een van onze docenten heeft samen met een collega een lesmethode ontwikkeld voor handwerklessen op de basisschool; de Breiboom. En dat ziet er zó mooi uit! Ik wilde het al mee naar huis nemen, maarja, dat gaat niet hè.
Ik ga alles eerst maar eens laten bezinken. En van de week aan de slag met nog veel meer foto's. Wordt vervolgd dus.

Een fijn weekend nog en veel handwerkplezier!




7 opmerkingen:

Marian zei

Op die paar foto's zie ik al geweldige dingen, mooie zeg en die breiboom, wat ziet die er leuk uit.
Zit me nu al te verheugen op de foto's die gaan komen.

Quadraad zei

Overgeïnspireerd keerden ook jongste en ik terug naar huis na het bezoek aan de tentoonstelling. Wat was er veel moois te zien! Jongste mocht van mij een mooie steen uitzoeken bij Karbonkel in Zeist en gaat daarvoor een schattendoosje maken. Op de tentoonstelling waren prachtige exemplaren te zien. En daarna gaat hij meters vingerhaken om ook zo'n grote fles mee te kunnen beplakken. En ik....ik denk dat ik maar gezellig met hem ga meedoen...

Anoniem zei

wat je nu al laat zien is heel veel zeg........wat zul jij veel leuke foto's hebben gemaakt
liefs jenneke

zenuwpees zei

Wooooooooow wat een prachtige handwerken ben benieuwd naar het vervolg groetjes Marie-Claire

Hobbyrita zei

Met deze foto's zien we al zoveel prachtig handwerk Paula, wat zal dat geven als we nog meer te zien krijgen! Maar dat wisten we al uit je cursusverslagjes altijd :) En die breiboom...een keitof idee, zelfs voor thuis!
Groetjes, rita.

Amarins zei

WAt ziet dit er allemaal prachtig uit, het een nog mooier dan het anders, super hoor! Groetjes, Amarins

Annet zei

Er staat al zoveel prachtigs op deze twee foto's, dus ik kan me voorstellen dat je heel veel inspiratie hebt opgedaan.