zondag 29 september 2013

En toen was daar alweer de tweede les

De tijd vliegt zo was het gisteren alweer tijd voor de tweede lesdag van het tweede jaar. Als we binnenkomen, kijken we natuurlijk altijd meteen wat er door de docenten is uitgestald. Dat geeft meestal een goede indicatie van het thema van de dag.
Nou zeggen die bolletjes katoen niet zoveel, die hebben we al vaker gebruikt. Maar de boeken verraden meer.

De vorige les was het thema borduren. Er lagen nu borduurwerkjes die we de vorige keer nog niet gezien hadden.

En wat dacht je hiervan: Een gilet geborduurd op doorstopstof. Wat een werk!!
Op deze foto is het niet zo goed te zien, maar hier is geborduurd op niet aftelbare stof.
Héél lang geleden heb ik me ook nog bezig gehouden met macramé. Hoe het in z'n werk ging, was ik echt vergeten. Maar toen ik deze voorbeelden zag liggen, kwamen er wel veel herinneringen boven.


Al mijn medecursisten zijn natuurlijk handwerksters. Maar iedereen heeft zo haar eigen 'specialiteit'. Zo is Inge volop bezig met knopen en macramé en zij had het nodige meegenomen. Daar zitten hele leuke werkstukjes voor kinderen tussen.




Karlijn maakt met de kinderen in haar klas vriendschapsbandjes. Eigenlijk had ik haar handen moeten filmen. Ze werkt razendsnel :-)
Dit patroontje ziet er voor mij erg ingewikkeld uit, maar volgens Karlijn is het allemaal helemaal niet moeilijk.
Daarna gingen we zelf aan de slag. Ik was zo ingespannen bezig, dat ik helemaal vergeten ben daar foto's van te maken. 

Je snapt dat ik me de komende tijd weer niet zal vervelen. 

Een fijne zondag nog en veel handwerkplezier!










8 opmerkingen:

Moos zei

Wat een veelzijdigheid aan prachtige kunstenwerken komt er weer voorbij meis!
Ik kan daar toch zo van genieten!!!!

(misschien wel omdat ik zelf niet zo veelzijdig ben hihihihihi)

Angélique zei

Hihi, zo blijf je bezig! Prachtig, dat laatste bandje wat daar geknoopt ligt. Die van jou is vast net zo mooi :-)

bommelmien zei

Weer veel verschillende handwerk technieken. Vriendschap bandjes zijn erg leuk om te maken. Ik heb dat vaak gedaan met leerlingen... jaren geleden al weer. Het gilet van doorstop stof is natuurlijk erg interessant. Het lijkt wel geweven, maar wat zal het zwaar zijn..... Macramé is ook leuk om te doen. Met leerlingen heb ik dat ook wel gedaan.
Wens je veel succes met wat je gaat maken; je laat het vast wel weer zien.
Groet, Willemien.

Marian zei

Mooie dingen zie ik weer voorbijkomen, jouw bandje zijn natuurlijk net zo mooi, benieuwd naar je foto er van.

zenuwpees zei

Wat een mooie handwerken dat er te zien zijn groetjes Marie-Claire

Annet zei

Wat een leuke voorbeeldjes van macrame! Heb ik vroeger ook nog gedaan, volgens mij was er een weitasknoop. Veel plezier met knopen!

Quadraad zei

Hé Paula, wat fijn weer dat je al die foto's hier toont. Want die werkjes van Inge had ik gemist in de les. En de bandjes van Karlijn had ik alleen op een afstandje bekeken. Prachtig zijn ze. Ik ben weer helemaal geïnspireerd. Groetje! Titia

juffrouw Ooievaar zei

Hallo Paula,

Alweer naar de tweede les geweest,wat gaat dat snel he!
Knopen is niet echt mijn ding, de laatste keer is al heel lang geleden, ik vind de sleutelhangerpopjes wel leuk.
Vraagje, volgens mij heb ik gelezen dat je een abonnement hebt op handwerken zonder grenzen, is dat een mooi blad?
ik denk er namelijk aan om voor mijn verjaardag een abonnement te vragen, maar ik weet niet of ik er goed aan doe, graag hoor ik je mening.
Veel succes met je "huiswerk"
Anita