zondag 20 oktober 2013

Genieten.....

Ja, genieten, dat is wat ik doe. Waarvan? Nou, van dit heerlijke borduurwerk.
Lekker in mijn Fröbelparadijsje, heerlijk met naald en draad aan de slag. Schuintjes borduren, elk schuintje drie steekjes....... 1..... 2...... 3...... en dan weer 1..... 2...... 3........, een heerlijke cadans. Op de achtergrond een Cd'tje met rustige muziek, even geen schreeuwerige radioreclames, geen telefoon, geen mensen om mij heen. Langzaam wordt het rustiger in mijn hoofd. Ik leer iets nieuws, maar deze techniek is al heel oud. Mijn gedachten dwalen af naar de vrouwen op het eiland Marken. Zij leefden vrij geïsoleerd. Als 'oud-eilander'(nee, niet Marken), kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Als materiaal gebruikten zij wat voor handen was, schrijft Margreet in de cursus.

'Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan'. 

Dat motto hou ik in ere. Niet steeds iets nieuws kopen als je nog voldoende materiaal in huis hebt. Dus ben ik ook begonnen met materialen die ik nog had liggen. En wat geeft dat een voldoening! En dit motto kan ik natuurlijk op veel meer toepassen dan alleen op het borduren.....

Ik zet nog wat steekjes en geniet van de rust. Dan zijn de lommertjes aan de beurt. Langzaam groeit de open zoom onder mijn handen.
De randen zijn nog lang niet klaar en inmiddels is les twee al verschenen. Op het Yahoo forum zie ik foto's voorbij komen van werkstukken die al veel verder zijn. Zoveel als sommige borduursters in één maand borduren, dat red ik nog niet in een half jaar. Maar ik ga gewoon lekker verder in mijn eigen tempo. En met mijn eigen invulling. Steekje voor steekje. 1..... 2........ 3......

En als de lap over een hele tijd klaar is? Dan komt ie in mijn Souvenir de ma Vie. De eerste lapjes die ik daarvoor had geborduurd hebben eindelijk een 'ondergrond' gekregen. Het begin van de rol is gemaakt.
En nu weer lekker verder borduren!

Ik wens iedereen veel handwerkplezier en heb je nu herftvakantie? Geniet ervan, vandaag is het weer alvast prachtig. 






9 opmerkingen:

Marian zei

Prachtig dat open borduurwerk, heerlijk in je eigen tempo werken. Geniet maar lekker verder van je borduurwerk, je souvenir wordt geweldig.

Moos zei

Wow Paula ... kan me helemaal voorstellen dat dit genieten is. Prachtig!!!!!!

Hobbyrita zei

Dat open borduurwerk, waauw Paula, jij kan het toch wel heel goed, zelf hou ik er niet zo van, zie het wel graag :) Je markerlap wordt vast een prachtstuk. En het begin van je borduurrol is super!
Grtjes, rita.

Marloeskreatief zei

Mooi Paula ik kan even meegenieten

Elizabeth zei

Ik zie je in gedachten zitten... O, wat ben je heerlijk (en goed!) bezig.
Dit is echt ontspanning waarbij je alles lost kunt laten en een gevoel van tevredenheid bezit van je neemt.
Geweldig borduurwerk Paula, ik ga bijna voor de bijl...
Mooi word je pronklap, dat wordt nog eens een erfstuk!

groetjes, Elizabeth

liefdevoortextiel zei

Ben er ook aan het werken, en ook op stof waar ik nog veel van had liggen. Heerlijk werk, maak er deze week een berichtje van.
Succes ermee!

zenuwpees zei

Dat open borduurwerkje vind ik heel mooi en je borduurwerkjes zijn ook heel mooi groetjes Marie-Claire

Annet zei

Prachtige randjes open borduurwerk. Heerlijk om in je eigen tempo te kunnen werken.

Renée zei

Ik voel het ook zo, heerlijk ontspannend, het werken aan de open zomen......