zaterdag 4 januari 2014

Vilten, vilten, vilten

Om te beginnen wil ik iedereen
een heel gezond, gelukkig, gezellig en creatief 2014 
wensen (dat mag nog wel toch, op 4 januari?)

Heerlijke gezellige weken achter de rug, het bloggen schoot er eventjes bij in. Maar ik heb niet stil gezeten hoor. In mijn vorige berichtjes vertelde ik al over het vilten. Nou, daar heb ik heel wat uurtjes mee 'gespeeld'. Van de lappen die ik met de resten wol gevilt heb, heb ik meteen maar wat gemaakt.
De cursisten van de e-cursus Handwerken van het eiland Marken kregen van Margreet als kerstcadeautje een paar leuke patronen. Eén ervan was een mandje, gemaakt van papier, maar met garen aan elkaar genaaid en gehaakt. Dat patroon bracht me op het idee om zo'n mandje van vilt te maken. Een heel gepruts, maar het is gelukt :-)
Deze oude navulbare agenda gebruik ik al een paar jaar niet meer omdat ie zo saai is. Maar ik had hem nog wel bewaard met het idee om hem ooit te 'pimpen'. Toen ik zat te prakkedenken wat ik zou gaan doen met het lapje dat ik gevilt had, kwam ik de agenda tegen. Tja, en dan is één en één twee, hè. 

Voor de cursus moest ik ook nog wat bedenken. Bij de Witte Engel zag ik een keer een popje van vilten kralen. Nu kun je vilten kralen kopen, maar je kunt ook zelf kralen vilten, bedacht ik me. 't Is een beetje een body builder geworden, maar ach, hij (of zij) kan ermee door.
De vilten mandela had ik al laten zien. Die ben ik vergeten op de foto van alle viltprojecten te zetten. De etui die ik van de rest van het vilt heb gemaakt, staat er wel bij.
Heel wat viltprojecten dus. En nu moet ik eerlijk toegeven dat ik wel even klaar ben met het vilten :-)
Tijd voor wat anders.

Een fijn weekend nog en veel handwerkplezier.






11 opmerkingen:

Anoniem zei

wowww het zijn ook niet de minste projecten!!! gaaf zeg de hoes voor de agenda is mega ♥ en je mandje heel erg knap... nu ja alles gewoon, nog de beste wensen voor jou x

Marloeskreatief zei

Nou jij hebt weer prachtige dingen gemaakt,en voor jouw ook de beste wensen hoor liefs marloeskreatief

bommelmien zei

Wat heb jij leuke dingen gemaakt van vilt. Het mandje vind ik helemaal super... Je hebt weer een gezellige blog gemaakt.
Ik heb gisteren zo'n fijne dag gehad bij Betsy. Het vilten lukte prima. Ik had het nog nooit eerder gedaan. Nu ga ik vast wel weer eens iets maken, maar met mate hoor. Ik heb zo veel dingen die ik graag doe...
Fijne zondag.
Groet, Willemien.

Elizabeth zei

Ha Paula, ook jij een heel goed, gezond en vooral creatief jaar toegewenst! En dat laatste is je al aardig gelukt, tjonge... je bent helemaal in de viltmodus!!
Wat een mooi omslaghoesje voor je agenda is dat ...
Ik heb nog nooit gevilt, misschien waag ik me er ooit eens aan..

groetjes, Elizabeth

Het lieve leven... zei

dank je wel, ook jij de allerbeste wensen! Je laat weer heel wat moois zien, leuk je agenda. En nu...haken?? er is een leuke cal nu ;) Lieve groet Petra

Amarins zei

Jij ook nog de beste wensen voor 2014. Dat het ook een gezond en ook creatief jaar mag worden. Wat een prachtige creaties laat je ons toch weer zien, super! Groetjes, Amarins

Angélique zei

Ook voor jou de beste wensen voor 2014!
Je hebt prachtige creaties gemaakt met vilt! Dat mandje vind ik zo leuk bedacht! Maar ook de sloffen,omslag en hoes zijn praktisch en mooi. De pop is leuk gedaan zo, die heeft zeker hard getraind :-)

Annet zei

Jij ook nog de beste wensen voor 2014.
Prachtige projecten, Paula! Leuk, dat mandje met vilt. Ik heb ooit eens een paasmandje van stof gemaakt met kartonnetjes erin, volgens mij stond het patroon ooit in Quiltnieuws.

ida zei

Wat een prachtig mandje Paula!!..
en de andere gevilte dingen zijn
ook zo leuk, heb ook ooit eens een
tijdje gevilt, erg leuk maar wel
zwaar werk vond ik.

zenuwpees zei

Proficiat je vilten creaties zijn prachtig Groerjes Marie-Claire

Severine zei

Hoi Paula, wat een leuke blog heb je! Wat leuk leuk om te lezen over de cursus in Gouda. Ik zit namelijk in het eerste jaar. Zo zie ik wat ons nog te wachten staat.
Groetjes van Severine