zaterdag 30 augustus 2014

Wat moet je met zo'n lelijk tasje

Een poosje geleden kreeg ik bij de Kaasboer dit tasje.
Heel vriendelijk natuurlijk en het tasje heeft ook wel een handige afmeting. Maar verder.... is ie (sorry Kaasboer) hartstikke lelijk. En toen zag ik dit berichtje van Jeanny. Wow, wat een leuk idee. 
Pimpen die tas
Dus maar in mijn mand met lapjes gedoken. Ik vond ook nog een paar vellen t-shirt printpapier. Aan de slag....
Mandala's uitgeprint, op lapjes katoen gestreken, op maat geknipt en naaien maar.
Die vingerhoed was geen overbodige luxe. Het jute was aan de binnenzijde geplastificeerd. Daarmee is het een stevige tas, maar het naait nou niet echt lekker. Ff doorbijten dus, maar met het resultaat ben ik blij!
Voorkant of achterkant, het maakt niet uit. Maar beide kanten zijn wel verschillend.

De binnenkant was natuurlijk ook niet mooi, dus die ook meteen maar aangepakt.
Als ik dan toch bezig bent, dan ook maar meteen precies maken zoals ik het graag heb.
En zo is er weer een tas aan de verzameling toegevoegd. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik teveel tassen heb, dus dit is vast niet de laatste :-).

En verder, is er nog meer uit mijn handen gekomen? Ja hoor, tuurlijk.
Weet je nog de restjes katoen van de opleiding waarmee ik aan de slag ging?
Kleurige onderzetters. Niet allemaal voor mezelf hoor, zóveel visite krijg ik nou ook weer niet per keer. Schoondochter wilde er ook wel een aantal hebben.

Zie je rechtsonder de kleine beetjes katoen? Dat is alles wat ik over heb. Kortom, weer een stashproject afgerond :-).

Nog een project van materialen die ik nog in huis had. Naast die materialen heb ik het strand van Texel afgestruind voor schelpen en veren. Deze dromenvanger heb ik gemaakt voor iemand die mij héél dierbaar is.
In het strandpaviljoen zag ik ook nog leuke windlichtjes. Dat werd dus nog even verder jutten, want zo moeilijk zijn ze niet te maken.
Zo lieve bloglezers, dit zijn wel weer eventjes genoeg foto's. Nu ga ik weer lekker verder haken, want ik heb de haak-smaak weer helemaal te pakken.

Fijn weekend nog.










15 opmerkingen:

Barbara Oudejans zei

Wauw! Wat een superleuke tas! En prachtige onderzetters! Ook je schelpenlichtje vind ik zo leuk! Lekker bezig! Lieve groetjes, Barbara

juffrouw Ooievaar zei

Hoi Paula, jij bent lekker bezig geweest en allemaal met leuke resultaten. Ik vind de tas mooi, de onderzetters super, staan ook nog op mijn lijstje ;-) en de sfeerlichtjes zijn ook super. Fijn dat je iemand blij kan maken die je heel dierbaar is. Gezellig dat je weer in de haaksferen bent. Nog een superfijn weekend en veel liefs.

Elizabeth zei

Heb je hem al aan de kaasboer laten zien? Arme man, inclusief de AH, wij hobbyisten pimpen maar.....
Je hebt het superleuk gedaan, helemaal Paula! En zelfs op het binnenzakje een mandala.
De strandcreaties vind ik ook prachtig. Lekker om die sfeer zo nog even vast te kunnen houden!

Groetjes, Elizabeth

Annelies zei

Leuke tas ! De AH tassen zijn er ook heel geschikt voor !

Angélique zei

Leuk is je tas geworden! Heb je hem al aan je kaasboer laten zien?
De onderzettertjes staan net als de sfeerlichtjes garant voor gezelligheid ;-)
Die dromenvager is prachtig!

Marian zei

So dan, jij bent goed actief geweest, die tas is schitterend geworden, eigenlijk is hij onherkenbaar. Altijd makkelijk zo'n mooie tas, zo wordt boodschappen doen leuk :-) De dromenvanger en lichtijes zijn ook zo leuk met de schelpen er aan en er om heen. Eigenlijk heel simpel, maar een super idee.
Gezellige onderzetters, leuk die kleurtjes.

Tony zei

Hallo Paula. Het is een prachtige tas geworden.Groeten Tony

Linda zei

Wauw, je tas is mooi geworden en leuk zeg die windlichtjes!!

Hobbyrita zei

Jij hebt weer heel erg je best gedaan hoor Paula! Die tas vind ik geweldig, supermooi, knap gedaan, heel origineel, ben er jaloers op! Ook de andere dingen die je gemaakt hebt, zijn allemaal even mooi, je bent druk in de weer geweest met heel veel resultaat!
Grtjes, rita.

ida zei

Wat een leuke dingen heb je gemaakt!! die tas is superleuk
geworden, goed idee maar de andere
maaksels vind ik ook heel mooi!

Jeanny zei

Je hebt er een prachtexemplaar van gemaakt !!
Lieve groet

Het lieve leven... zei

Heerlijk je creativiteit! Leuke tas en je windlichtjes vind ik ook heel leuk. Lieve groet Petra

Annet zei

Wat is dat een prachtige tas geworden, dat wordt gezellig boodschappen doen! Ik had dit nog niet met stof gezien, wel een aantal gehaakte exemplaren.

anne zei

Hallo Paula,
Wat een geweldig mooie tas is het geworden.
Whaw een echt juweeltje.
Mandala's zijn opzicht al mooi ,maar jij hebt er een kunstwerk van gemaakt.

crea groetjes Anne.

zenuwpees zei

Jij hebt ook niet stil gezeten allemaal super mooie werkjes groetjes Marie-Claire