woensdag 26 september 2012

Stash project dag 4

Deze week is het een beetje saai met de berichtjes over mijn stash project. Omdat ik alleen maar mijn meebreiblokjes (je weet wel, van het blog van Elizabeth), zit er niet veel variatie in mijn gefreubel. Dat komt volgende week wel weer goed. Maar het is wel lekker dat ik nu een beetje opschiet met het maken van de blokjes. De teller staat inmiddels op 16. Dit is de laatste die ik afgemaakt heb. De kwaliteit van de foto is niet super, het moet maar even zo. 
Vanmorgen zijn we eerst gaan wandelen in de buurt van Maastricht. We starten bij kasteel Neerkanne. Wat een prachtig kasteel en wat een mooie omgeving. 
In het kasteel is een restaurant gevestigd. We moesten over het binnenplein lopen om bij het wandelpad te komen. We vroegen aan het jonge obertje dat daar net liep, volgens mij een stagiair, hoe oud het kasteel is. Wat denk je dat zijn antwoord was? 60 jaar. We hebben hem maar even geen geschiedenisles gegeven :-)

Na de wandeling zijn we lekker gaan lunchen en shoppen in Maastricht. Dat blijf ik toch een heerlijke stad vinden. En als ik er dan ben, kan ik het niet nalaten om even rond te neuzen bij boekhandel selexyz dominicanen. Die boekhandel zit in de prachtige Dominicanerkerk. En ze hebben zóveel boeken. En ja, ondanks mijn voornemen om niets meer voor mijn hobbies te kopen, ben ik toch voor de bijl gegaan.
Het boek heb ik wel zes keer terug gezet in de boekenkast daar, maar hij wilde gewoon graag met me mee. Hij fluisterde in mijn oor dat hij zo goed van pas zou komen bij mijn Souvenir en misschien ook wel bij de cursus. Tja, ik heb me door hem laten overtuigen :-)

Fijne avond nog.






8 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Nou jij hebt de vaart erin hoor met de brei blokken maar wel heel leuk,grappig het antwoord van de ober zijn dus helemaal niet met dit soort dingen bezig hi. Hi Gr. En wandel ze nog even marloeskreatief

Anoniem zei

ha ha het boek zal wel blij zijn dat het mee kon met je, wat een prachtig kasteel en wat heb je mooi gebreid zeg
lieve groet jenneke
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

Esther zei

Hoi Paula jij hebt ook een gezellig blog, ik ga jou vlogen, groetjes Esther.

Anoniem zei

mooi blokje en nu al 16 dan ga je best snel hoor, en dat boek heerlijk toch als ze je roepen, ik ben blij dat jij dat ook hebt haha.....

Elizabeth zei

Je hebt een geweldig boek aangeschaft! Het verging mij ongeveer op dezelfde manier. De eerste keer dat ik dit boek zag was in een bibliotheek. Daar heb ik het toen geleend. Maar toen ik boekenbonnen had gekregen, heb ik het meteen zelf gekocht. Het is echt een prachtig handboek...
Lekker hoor zo door Limburg te struinen.. En Maastricht is zo mooi, je waant je gewoon over de grens.

Groetjes, Elizabeth

Annet zei

Weer zo'n mooi blokje, dat verveelt echt niet! Je boek is een leuk souveniertje, dat hoort er toch echt bij hoor. Vandaag kwam ik een nieuwe link tegen over chicken scratch:
http://www.needlenthread.com/2012/09/gingham-lace.html

Amarins zei

Wat leuk dat je mijn volger bent geworden! Ik kom ook regelmatig even bij jou kijken, wat maak je toch leuke dingen. Ook je breiwerk is weer prachtig, helaas kan ik niet breien haha, dus voor mij niet dit soort prachtige werkjes. Groetjes, Amarins

marion zei

wat leuk een 365 dagen project erbij.....dank je wel voor de lof op mijn blog, ik bloos ervan. Mag ik jouw blog linken op die van mij?