maandag 10 september 2012

Tuinkussens en gezellige pannetjes

Pffff, de kussens voor de steigerhouten tuinbank van oudste zoon zijn klaar. Ze waren niet moeilijk om te maken, een simpel strak model moest het worden, maar ze zijn best groot en overal moest natuurlijk een rits in.


Oudste zoon en zijn vriendin hebben er nu tenminste nog 2 dagen van kunnen genieten, als je de weerberichten moet geloven, kunnen de kussens nu wel naar de zolder. Ach, het zal wel weer niet zo'n vaart lopen. 

Gistermiddag met manlief in de Rooie Donder naar de Olmenhorst gereden om wat appels en peren te gaan kopen. We wonen er niet ver vandaan, maar ik was er nog nooit geweest. Wist dus ook niet dat het zo groot is en dat er zoveel te beleven valt. En dat de landgoedwinkel zo groot is. En daar, in die landgoedwinkel, is het gebeurd: Bij de eerste aanblik was ik smoorverliefd.... 

Ze verkopen in die winkel naast veel biologische etenswaren ook heel veel kookspulletjes. En daar stonden ze dus, de mini-stoofpotjes van Le Creuset. Ik ging echt voor de bijl. Terwijl ik bepaald geen culinair talent ben. Natuurlijk, ik kan wel koken, maar hoogstandjes hoef je van mij niet te verwachten. Maar deze potjes kon ik niet weerstaan. Zeg nou zelf, ze zien er toch ontzettend gezellig uit!
Manlief zag het wel zitten, van die gezellige potjes op tafel. Hij vond er nog een kookboekje bij en overtuigde me ervan dat ik dit gewoon mee moest nemen, niet twijfelen. En nu staan ze dus in mijn keuken. Telkens als ik de keuken binnenloop, staan ze me daar vrolijk toe te glimmen. Vanavond mogen ze de oven in! Een stoofpotje van cherrytomaatjes moet het worden. Ik heb zomaar zin om te koken :-)

En na het eten maar weer eens lekker aan de slag met mijn borduurwerkjes, die zijn al weer veel te lang blijven liggen.

Allemaal een hele fijne week!







6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Wat zijn ze gaaf! Ja hoor, soms heb je zo'n opwelling en dan voel je "dit is het" en dan moet je het ook gewoon doen...
De kussens voor je zoon zijn prachtig geworden, mooi strak, past goed bij zo'n bank!

Groetjes, Elizabeth

Marian zei

Mooie kussens, zullen lekker zitten. En ja, ik heb dat soms ook, zomaar verliefd worden op een pan. Ik heb een grote stoofpan, zo'n ouderwetse oranje-rode, zag hem bij de slager, waar je toen zegeltjes voor kon sparen met een kleine bijbetaling. Gebruik hem nog regelmatig voor stoofvlees e.d. en ik word nog steeds blij als ik hem op de kookplaat zie staan.
Mooie kleuren hebben de jouwe, wat zal je stoofpotje daar lekker uit smaken.

Marloeskreatief zei

super leuk en heerlijk stoofpotjes,maar ook je kussens zijn super mooi geworden ,eet smakeleijk enig die pannetjes
gr marloeskreatief

Annet zei

Wat een vrolijke pannetjes, hiermee wordt koken leuk!

bommelmien zei

Wat een schattige pannetjes! Ik heb ze ook al eens bekeken maar niet gekocht. Ik heb al zo veel en er moet maar niets meer bij.....
Wat ik helemaal geweldig vind is die Rooie donder. Wat prachtig! Ik heb totaal geen verstand van auto's maar dit vind ik super.
Zo'n landgoedwinkel is natuurlijk heerlijk om naar toe te gaan. Dat was dus in alle opzichten een heerlijk ritje. Tot een volgende keer en groeten van Willemien.

Anoniem zei

Compliment voor de kussen hoor wat zijn ze netjes gemaakt het zijn altijd van die onhandige dingen, en met een rits is zo fijn, En wat een leuke pannetjes heb je aangeschaft , ik ken het gebied niet waar je bent geweest maar een landelijke winkel is altijd feest.
Ik hoop dat je eten goed is gelukt in je nieuwe pannetjes dan ga je zomaar ineens heel anders koken.